LÕHNATURUNDUS

Lõhnaturundus pole iseenesest midagi uut. Pagarid on tahtlikult levitanud värske leiva lõhna oma müügisaalidesse, kohvikud on avanud kohvipakke, et kohvilõhn leviks kohvikusse, maaklerid on koduse tunde loomiseks küpsetanud küpsiseid maja või korteri köögis mida nad soovivad müüa jne. Põhjus, miks lõhnaturundus on praegu nii kuum teema on see, et tehnoloogia lubab meil kasutada lõhnu palju efektiivsemalt ning lisaks sellele saame ka lõhnu kontrollida ning suunata.

 

Lõhnameel on inimese tugevaim meel. Lõhn registreeritakse aju limbilises süsteemis, kus täpsustatakse lõhna olemus. Kuna teekond ninast aju lõhna registreerivasse osasse on niivõrd lühike, protsessitakse see palju kiiremini kui teiste meelte puhul. Samuti on meil suur võime mäletada lõhnu: me suudame meenutada aasta taguseid lõhnu 65% täpsusega. Võrdluseks võib tuua, et me ei mäleta 50% nähtust 3 kuu möödudes. Lõhnaturudus on kiiresti kasvav turundusharu. Uuringud on näidanud, et lõhnastatud kohtades viibivad inimesed kauem ning see suurendab tõenäosust, et nad ostavad midagi.